Elektronická přestupková agenda (4. díl)
Ve čtvrtém dílu našeho seriálu o projektech eGovernmentu se Vám pokusíme přiblížit projekt elektronické přestupkové agendy – zákaznického portálu Policie ČR, který využívá kapacity České pošty.
Pilotní projekt Elektronické přestupkové agendy, který je prozatím realizován v Praze, využívá elektronické služby České pošty a je plně kompatiblní s dalšími aplikacemi eGovernmentu.
Cílem projektu je vytvořit podmínky pro to, aby Policie České republiky Správa hlavního města mohla fungovat jako služba pro občany a organizace. Prioritou v projektu bylo vytvořit systém elektronického podání občanů a organizací tak, aby jim byla s policií co možná nejvíce usnadněna komunikace.
Pro občany a organizace znamená navrhované řešení bezpečnou a pohodlnou komunkaci s Policií z domova či kanceláře. V praxi znamená, že existuje prověřený vstupní bod, který poskytuje bezpečné doručování elektronických formulářů za použití jednotné digitální identity, které bude Policie České republiky jednotným způsobem přijímat, zpracovávat a dále dle potřeby zasílat k vyřízení dalším orgánům státní správy a samosprávy.
Druhým úkolem autorů projektu bylo vystavět systém elektronických formulářů a aplikací, které policistům předloží jen ty materiály (úkoly), které spadají do jejich kompetence, tím jim usnadní práci a ušetří čas.
Následující úkony work-flow a zařazování do databází je již prováděno systémem . Výhodou elektronického zpracovávání přestupků je pak rychlá a efektivní komunikace s občanem a to jak na služebně tak na dálku elektronickou formou.
Novinkou je připravovaná služba občanů, která umožňuje sledovat průběh vyřízení přestupku od jeho podání až do jeho vyřízení. To znamená i poté, co byl předán dále, například městskému úřadu. V projektu je rovněž zaimplementován registr přestupků, který může komunikovat s centrálním registrem přestupků, který má být zaveden.
Nové aplikace, které vzniknou v rámci projektu:
Pro účely „policejního registru přestupců (dále pouze registr)“ je nutné vytvořit autorizovaný lege artis elektronický dokument, který bude případným důkazním prostředkem pro možné trestní řízení a zároveň zákonným podkladem pro zanesení do registru.
Další aplikací je kompletní interaktivní XML formulář, který obsahuje podklad pro správní řízení na obecním úřadu (včetně všech příloh). Tento formulář je podepsán kvalifikovaným el. podpisem odeslán přes REP klient České pošty na příslušný obecní úřad.
Díly seriálu
Informační systém pro podporu krizového řízení (1. díl)
Informační systém pro podporu vedení agendy živnostenského podnikání (2. díl)
Elektronické soudní řízení (3. díl)
Elektronická přestupková agenda (4. díl)
Odpovědět na příspěvek