Změna ve způsobu rozesílání reklamy emailem
"Jde o změnu, která reaguje na praktické zkušenosti s aplikací zákona o některých službách informační společnosti a vychází vstříc požadavkům Úřadu pro ochranu osobních údajů, který dbá na dodržování zákona, i samotných podnikatelů," uvádí ředitel legislativně právního odboru Ministerstva informatiky Martin Plíšek.
Podle dnes platného zákona může obchodník elektronicky zasílat reklamu na své výrobky nebo služby pouze za předpokladu, že má od adresáta (zákazníka) výslovný souhlas s příjmem takových emailů. Nová úprava rozlišuje mezi stávajícími zákazníky a zákazníky potenciálními.
Stávajícím zákazníkům budou obchodníci moci svoji nabídku elektronicky zasílat i v případě, že nebudou mít jejich výslovný souhlas, ovšem za předpokladu, že budou mít zákazníci možnost zasílání reklamy kdykoli odmítnout. Na vztah mezi firmou a adresátem reklamy, který dosud není jejím zákazníkem, se bude nadále vztahovat přísnější režim, podle kterého bude firma muset získat k rozesílání reklamy na své výrobky nebo služby předchozí souhlas adresáta.
Novela zákona má nabýt účinnosti 1. 8. 2006.
Odpovědět na příspěvek