Je tady zkušební provoz NEN pro zadávání veřejných zakázek
Na základě usnesení vlády ze dne 30. července 2014 byl dnes spuštěn zkušební provoz Národního elektronického nástroje (NEN), v rámci něhož budou testovány jeho funkce, ověřována schopnost pracovat pod plánovanou zátěží a v této souvislosti bude optimalizován rozsah potřebného technického zázemí.
Ve zkušebním provozu bude používání NEN dobrovolné. Zadavatelům umožní obeznámit se s novým systémem a poskytne jim dostatečný časový prostor k přípravě na jeho používání v ostrém provozu od 1. ledna 2015.
Zkušební provoz bude probíhat v následujícím režimu:
- Registrovat se mohou pouze zadavatelé veřejných zakázek ve smyslu § 2 ZVZ[1] a § 2 KZ[2],
- funkčnost systému bude zpřístupňována postupně podle daného harmonogramu,
- s každou nově zpřístupněnou funkčností bude uveřejněna uživatelská příručka popisující způsob práce s danou částí systému,
- po dobu zkušebního provozu bude k dispozici help-desk a call centrum,
- Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) zrealizuje tematická školení,
- provoz bude probíhat dle provozního řádu NEN
Registrace zadavatelů ve smyslu § 2 ZVZ a § 2 KZ
Systém bude zpočátku zpřístupněn pouze zadavatelským organizacím. Dodavatelské organizace budou mít možnost seznámit se s funkčností NEN od 3. listopadu 2014. Účelem je nejdříve odzkoušet evidenční způsob práce s NEN.
Zadavatel bude moci realizovat příjem nabídek jejich zaevidováním. Zpočátku tak nebude umožněno elektronické podání a příjem nabídek. V systému budou přednaplněna data o subjektech, které bude moci zadavatel vybrat jako dodavatele dané nabídky.
V rámci zkušebního provozu bude požadováno, aby se subjekt registroval se všemi potřebnými náležitostmi dle vydaného provozního řádu NEN. Bude tak třeba vložit dokument podepsaný statutárním orgánem o tom, že souhlasí s registrací do NEN, a také stvrzení registrace elektronickým podpisem.
Nápovědu, jak registraci a následnou úpravu organizační struktury provést, naleznou uživatelé v uživatelské příručce „Registrace a správa organizace a osob pro zadavatele“ na webu https://nen.nipez.cz/ v sekci „Informace pro uživatele“ à „Uživatelské příručky“ a také na hlavní stránce v sekci „Novinky“.
„Jednotlivé funkčnosti budou zpřístupňovány postupně, abychom efektivně řídili seznamování se zadavatelů s aplikací. Zamezíme tak situacím, kdy budeme zavaleni dotazy a připomínkami k různým částem systému a nebudeme je schopni efektivně zpracovávat. Zároveň chceme mít otevřený zkušební provoz pod kontrolou a v co největší míře komunikovat s účastníky jejich připomínky,“ přiblížil postupné zpřístupňování funkčnosti systému Jiří Svoboda, ředitel odboru elektronizace veřejných zakázek.
Harmonogram postupného zpřístupnění funkčnosti:
- 5. 8. 2014 Registrace a správa organizace a osob zadavatele, Otevřené řízení, Zjednodušené podlimitní řízení, Přímé zadání dle §18 ZVZ, Veřejné zakázky malého rozsahu (mimo Eaukce malého rozsahu), Systém pro centralizované zadávání
- 18. 8. 2014 Jednací řízení bez uveřejnění, E-aukce
- 1. 9. 2014 Jednací řízení s uveřejněním, Jednací řízení s uveřejněním (bez uveřejnění), Užší řízení
- 15. 9. 2014 Soutěžní dialog, Rámcové smlouvy
- 6. 10. 2014 Dynamický nákupní systém
- 20. 10. 2014 Koncesní řízení
- 3. 11. 2014 Průzkum trhu, Soutěž o návrh, Registrace dodavatelů
- 3. 12. 2014 Výběr subdodavatele
Uživatelské příručky NEN
S každou nově zpřístupněnou funkcí bude uveřejněna uživatelské příručka k dané části aplikace. Zadavatelé tak budou moci postupovat v seznamování se s aplikací samostatně. Uživatelské příručky budou uveřejňovány na webu https://nen.nipez.cz/ , v sekci „Informace pro uživatele“ à „Uživatelské příručky“. Zároveň budou zmíněny i na hlavní stránce, v sekci „Novinky“.
Help desk a call centrum
V rámci otevřeného zkušebního provozu bude možné kontaktovat pracovníky podpory. Kontaktní údaje a dostupnost podpory bude uveřejněna na webu NEN https://nen.nipez.cz.
Školení NEN pro administrátory subjektů
MMR zrealizuje tematická školení pro administrátory subjektů, primárně pro členy externí pracovní skupiny NEN, kde představí vybrané funkčnosti systému s možností doplnění dalšími zástupci subjektů z řad zadavatelů. Vedle toho bude ještě probíhat klasické školení uživatelů NEN, které bude realizováno v rámci projektu OPLZZ.
Odpovědět na příspěvek