Registr práv a povinností – Budujeme moderní úřad (16. díl)
Proč nasadit projektové řízení a co Vám to přinese, už víte. Jak správně vyhodnocovat přínosy projektů rovněž. Je určitě fajn vědět, kolik projektů momentálně úřad realizuje, plánuje nebo už ukončil. Ale kolik vlastně je na úřadě agend? A kolik která agenda vyžaduje osob? To víte taky?
Že nejsme první, kteří se Vás na to ptají? Dostali jste seznam agend ze základního registru veřejné správy, z registru práv a povinností? A máte doplnit počet osob, které s každou agendou pracují.
Seznam agend
V prvním díle našeho seriálu jsme Vás vyzvali, abyste nečekali, až se stát probudí, že moderní úřad dokážete vybudovat sami. Jedním z důvodů, proč si to myslíme je právě seznam agend, se kterými se právě potýkáte. Jistě je to správná myšlenka a bez registru práv a povinností nemůže fungovat ani eGovernment ani moderní úřad.
Nicméně seznam agend začal stát dávat dohromady již v roce 2007. A za 6 let stále ještě není hotovo. Jistě není to jednoduché. Nicméně je to stát, kdo agendy úřadům přidělil. Je proto s podivem, že ani po šesti letech práce stále ještě neví, kolik práce úřadům dává.
Ano, stejná agenda se na různých úřadech jmenovala různě, nicméně úřady nemohou za to, že neměli jednotnou metodiku od Ministerstva vnitra. A tento zmatek má současná inventura odstranit. To konec konců vypadá jako dobrý cíl. Budete vědět, kolik agend máte na úřadě.
Osobní údaje
O osobních údajích jsme již něco psali ve čtvrtém dílu. Zopakujme si otázku z minulého odstavce trochu jinak. Kolik agend obsahující osobní údaje na úřadě máte? Budete to vědět, když inventuru provedete? Nebudete!
Stát zase dělá práci jen napůl. Co brání tomu, aby u každé agendy byla informace o tom, zda jsou v jejím rámci zpracovávány osobní údaje? A pokud ano, jakým způsobem (elektronicky, papírově) a podle jakého zvláštního zákona? Nic tomu nebrání. Snad jen to, že by stát provedl inventuru příliš rychle.
Takhle se můžete brzy těšit na další kolo. Proto nečekejte, až si stát vzpomene a rovnou si udělejte inventuru celou, komplet. Bude se Vám to hodit. Je to klíčová informace pro Vaši snahu rozdělit úřadování mezi front office a back office.
Díly seriálu „Budujeme Moderní úřad krok za krokem:“
- Proč? – 1. díl
- Plán – 2. díl
- Plán krok za krokem – 3. díl
- Zastupitelstvo a rada – 4. díl
- Zastupitelstvo a rada – software – 5. díl
- Komise a výbory – 6. díl
- Městský Helpdesk – 7. díl
- Centrální evidence smluv – 8. díl
- Publikace smluv na internetu – 9. díl
- Centrální úkolovník úřadu – 10. díl
- Evidence kontaktů – 11. díl
- Evidence jednání – 12. díl
- Evidence projektů – 13. díl
- Rezervace zdrojů – 14. díl
- Vyhodnocování projektů – 15. díl
- Registr práv a povinností (tento díl)
- Přístupy k ICT – 17. díl
- Ochrana osobních údajů – 18. díl
- Veřejné zakázky – 19.díl
- Jak soutěžit, i když to nejde – 20. díl
Odpovědět na příspěvek