Pro stavební povolení nebudete muset na úřad
Řada nepříjemného vyřizovaní a pobíhání z místa na místo při podání na stavební úřad bude brzy minulosti. Napomoci by tomu měl projekt digitalizace týkající se procesů souvisejících se Stavebním zákonem, které s přispěním Evropské unie plánuje Ministerstvo pro místní rozvoj. Tento projekt by měl občanům zjednodušit komunikaci s úřady a zařadit se tak po bok vedle datových schránek, Czechpointů či základních registrům.
Podle Miroslava Kalouse, náměstka ministra pro místní rozvoj je to zcela logické vyústění současného „digitálního věku“. „Žijeme v digitálním věku a lidé si už zvykli, že vše potřebné se dá zařídit prostřednictvím internetu a moderní úřady by na to měly umět reagovat.
Díky tomuto projektu budou lidé moci například získat stavební povolení přes internet,“ vysvětluje Miroslav Kalous, „Také se zjednoduší komunikace mezi jednotlivými stavebními úřady a lidé nebudou muset dlouho čekat na vydání různých dokumentů, vše bude možné vyřídit elektronicky.“
Od projektu, který byl zahájen v březnu roku 2011, si můžeme slibovat především redukci značné administrativní zátěže, která doposavad řadu procesů v oblastech územního plánování, územního rozhodování, stavebního řádu a stavebního řízení provázelo. Úspora tak nebude jen na straně veřejné správy ale především na straně občanů, kteří již nebudou muset trávit na úřadech hodiny čekáním.
Nějaký čas si však ještě počkáme, neboť projekt digitalizace je zatím jen v přípravách. Samotné digitalizaci totiž předchází zevrubné analýzy současného stavu, ekonomických aspektů a samotný návrh celkové digitalizace jednotlivých agend stavebních úřadů. Práce na tomto projektu mají skončit v únoru 2012.
Celkové náklady projektu se vyšplhají na téměř 44 miliony korun, 85 % nákladů bude hrazeno ze strukturálních fondů Evropské unie v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost.
Zdroj: www.mmr.cz/
Odpovědět na příspěvek