Znění dopisu Vladimíra Mlynáře obcím ohledně E-podatelen a E-podpisu.
Vladimír Mlynář, Ministr informatiky
V Praze dne 5. listopadu 2004
Č.j.: MI 3208/2004 20
Vážená paní, vážený pane,
dne 1. ledna 2005 vstoupí v platnost nařízení vlády a vyhláška Ministerstva informatiky k elektronickým podatelnám. Rád bych Vás s povinnostmi, které z nařízení vlády i z vyhlášky ministerstva pro váš úřad vyplývají, ve stručnosti seznámil. Nařízení vlády ukládá všem úřadům používat elektronické podatelny a nejpozději 31. ledna 2005 adresu elektronické podatelny oznámit Ministerstvu informatiky.
Toto oznámení musí být podepsáno uznávaným elektronickým podpisem a zasláno na elektronickou podatelnu ministerstva. V případě malého objemu elektronické komunikace v menších obcích není nutné elektronickou podatelnu zřizovat, stačí zajistit příjem a odesílání zpráv prostřednictvím elektronické podatelny jiného úřadu. Každý úřad však musí být pro občana dálkově přístupný. Jako konkrétní návod k tomu, jakým způsobem mají úřady prostřednictvím elektronické podatelny zprávy přijímat a odesílat, slouží zmíněná vyhláška Ministerstva informatiky.
Povinnosti nakoupit pro úřad alespoň jeden elektronický podpis lze snadno dostát prostřednictvím Ministerstva informatiky. Již v minulosti jsem Vás informoval o projektu Elektronický podpis obcím a o možnosti získat od ministerstva elektronický podpis na jeden rok zdarma. Projekt pokračuje, ministerstvo již obcím vydalo přes 600 elektronických podpisů. Kontakt pro zájemce o elektronický podpis se nemění: e-mailová adresa e-podpis@testcom.cz nebo telefonní číslo 271 192 303.
Nařízení vlády č. 495/2004 Sb. a vyhláška ministerstva č. 496/2004 Sb., k elektronickým podatelnám stejně jako nejčastěji kladené otázky k elektronickému podpisu a další podrobnosti jsou k dispozici na webových stránkách Ministerstva informatiky www.micr.cz. Ministerstvo rovněž zřídilo horkou linku elektronického podpisu na telefonním čísle 221 008 530.
Doufám, že připravované změny budou ku prospěchu Vám, vašemu úřadu i obyvatelům vaší obce nebo města. Cílem zavádění elektronických nástrojů komunikace do veřejné správy je totiž usnadnit kontakt občanů s úřady a veřejné správě přinést finanční úspory a zjednodušení administrativy. Budování elektronické veřejné správy je jednou z priorit Ministerstva informatiky.
Se srdečným pozdravem
Vladimír Mlynář
Odpovědět na příspěvek