Základní registry jedou
Systém základních registrů ČR je již vnímán jako součást moderního fungování veřejné správy, přitom je tento projekt v ostrém provozu teprve 14 měsíců.
Cílem fungování základních registrů je zefektivnění a využití možností současných technologií online přístupy téměř kdykoli a odkudkoli. Současně však základní registry musí splňovat a zajistit efektivní, bezpečnou a transparentní výměnu přesných a aktuálních tzv. referenčních údajů. Realizace projektů základních registrů je financována ze strukturálních fondů Evropské unie.
Čtyři základní registry
Pro připomenutí uvádíme přehled fungování systému základních registrů. Systém základních registrů se skládá ze čtyř základních registrů – registr osob (ROS), registr obyvatel (ROB), registr práv a povinností (RPP), registr územní identifikace, adres a nemovitostí (RÚIAN) a převodník identifikátorů fyzických osob ORG, který zajišťuje ochranu osobních údajů. Důležitou součástí tohoto systému je rovněž Informační systém základních registrů (ISZR), v jehož rámci čtyři základní registry fungují.
Kromě orgánů veřejné moci začínají s registry komunikovat i zdravotní pojišťovny. V současné době dochází k intenzivnímu jednání v oblasti připojení prvního agendového informačního systému (AIS) Veřejné zdravotní pojišťovny do produkčního prostředí. Ostatní zdravotní pojišťovny jsou ve fázi vývoje softwaru svých budoucích AIS.
Pro úplnost je třeba zmínit, že některé agendy mají s registry problém. Nicméně chyba je se špatně zaregistrovanými agendami. Takže je vlastně správně, že dojde k odmítnutí transakce.
Které agendy mají problém nejčastěji?
- Speciální stavební úřad
- Agenda řidičů
- Řízení o přestupcích
- Vodní zákon
- Silniční správní úřad
Zdroj: Deník veřejné správy
Odpovědět na příspěvek