Výpis referenčních údajů z registru osob
V nejbližších dnech zahájí Správa základních registrů bezplatné zasílání výpisů referenčních údajů z registru osob při změně referenčního údaje.
Tato služba vyplývá ze zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech, konkrétně z ustanovení § 14 odstavce 5: „Dojde-li ke změně referenčního údaje v základním registru, zašle bez zbytečného odkladu správce základního registru osobě uvedené v odstavci 3 (osoba, o které jsou tyto údaje vedeny) , které se tato změna týká, má-li zřízenu a zpřístupněnu datovou schránku, bezplatně výpis referenčních údajů z příslušného základního registru do datové schránky.“
Pokud tedy dojde ke změně některého údaje vedeného v registru osob, obdrží osoba do datové schránky výpis s názvem „Výpis referenčních údajů z registru osob při změně referenčního údaje“, který bude obsahovat všechny údaje, které o ní vede registr osob.
Pro osobu má pouze informativní charakter a slouží jí pouze ke kontrole údajů vedených v registru osob. V žádném případě není nutné jej někam zasílat nebo na něj reagovat. V případě, že je některý z údajů na výpisu nesprávný, je potřebné jej reklamovat u příslušného editora registru osob podle postupu popsaného Správou základních registrů.
Informace, jak na to, naleznete zde: Reklamace (změna) údajů v ZR
V úvodní etapě se budou automaticky zasílat výpisy, týkající se změn údajů od listopadu 2012. V tomto období ještě probíhalo primární plnění údajů do registru osob, které se rovněž považuje za změnu. Proto se může stát, že osoby dostanou výpis, i když v daném období ve skutečnosti nedošlo ke změně žádného z referenčních údajů osoby.
Zdroj: www.szrcr.cz
Odpovědět na příspěvek