Skutečně potřebujete vytištěné papíry?
Umíte si představit úřad, kde se vytištěné papíry používají v minimální možné míře? Kolik z papírů, které každodenně obíhají všemi úřady v České republice by mohlo obíhat pouze elektronicky? Co udělat proto, aby byly opravdu důvěryhodné?
Na toto téma proběhla ve dnech 20. – 21. listopadu konference s názvem „Důvěryhodný dokument, důvěryhodná organizace“, kterou pořádalo občanské sdružení IRMS (Information and records management society).
Mluvilo se o organizačních a technických předpokladech vybudování důvěryhodného systému pro správu dokumentů a jeho případném zpětném vlivu na důvěryhodnost úřadu v případě jakýchkoli sporů. Připomněla se důvěryhodnost dokumentů v minulosti i současnosti.
Závěr patřil otevřené diskuzi. Odborníci se shodli na tom, že čím víc toho o ukládání a archivaci elektronických dokumentů víme, tím více otázek vyvstává. Budoucnost však papíru snad přece jen patřit nebude.
Záštitu nad akcí převzali Ondřej Veselský, náměstek ministra vnitra pro veřejnou správu a legislativu, Michal Hašek, předseda Asociace krajů České republiky a starosta Telče Roman Fabeš, odborným partnerem konference byla společnost GORDIC®.
Odpovědět na příspěvek