Přípravy na napojení CRV na základní registry pokračují
Tisková zpráva Ministerstva dopravy: Připojení aplikace Centrálního registru vozidel na základní registry je další plánovanou změnou nového registru vozidel. Tuto zásadní změnu provede Ministerstvo dopravy na základě požadavků obcí s rozšířenou působností, které agendu registru vozidel vykonávají.
Ministerstvo dopravy proto ve spolupráci se zástupci Správy základních registrů uskutečnilo první fázi školení, na kterém byli úředníci ORP seznámeni s informacemi o tom, co vše toto propojení v praxi přinese. Následně proběhne druhá fáze školení, na které úředníci uvidí praktickou ukázku ovládání aplikace.
Ministerstvo dopravy během procesu přípravy připojení na základní registry provádí v jednotlivých krocích testování systému, dílčí aplikační změny potřebné pro toto napojení a zároveň pracuje na příslušné metodice.„Jedním z těchto kroků jsou také samotná školení. Chceme, aby se v předstihu na napojení na základní registry mohli připravit také úředníci ORP,“ uvedl k tomu ministr dopravy Pavel Dobeš s tím, že první část školení proběhla již v tomto týdnu.
První fáze školení byla určena pro jednoho vybraného zástupce z každé obce s rozšířenou působností. V rámci toho se již v tomto týdnu uskutečnila dvě setkání se zástupci ORP, a to v Praze a Olomouci. Na přípravě první fáze se podílela i Správa základních registrů, pod kterou rozhraní základních registrů patří. Úředníci se díky tomu mohli seznámit s informacemi o základních registrech, jejich správou a logice nové koncepce vyplývající z odlišného přístupu k občanovi a referenčním údajům, které toto rozhraní základních registrů poskytuje.
Po skončení první části školení proběhne v souvislosti s napojením systému na základní registry další fáze školení pro úředníky ORP. Uživatelé mimo jiné uvidí práci se základními registry v situaci, kdy v aplikaci registru vozidel budou chtít ztotožnit majitele vozidla. Úředníci vykonávající agendu registru vozidel budou moci zároveň využít metodiku postupu a nápovědu práce se základními registry, která bude před napojením vložena přímo do aplikace CRV. Další možností, pomocí které mohou úředníci získat informace s ohledem na plánované napojení na základní registry, je Help Desk Správy základních registrů, speciálně určený pro otázky týkajících se funkčnosti základních registrů. „Mnoho aplikačních změn, které již přispěly k lepšímu uživatelskému prostředí, jsme zavedli na základě přání, připomínek a reakcí úředníků v uplynulé době, proto budeme rádi i za případné připomínky od úředníků v souvislosti s chystaným napojením na základní registry,“doplnil ministr Pavel Dobeš.
Do školení jsou jako školitelé zapojeni také pracovníci některých ORP, např. vedoucí odboru dopravy Magistrátu města Ostravy Dalibor Mozdřeň a Petr Jelínek z Magistrátu města Jihlavy, kteří tuto možnost ocenili. „Společný postup ministerstva a obcí vítám. Ministerstvo dopravy se poučilo s chyb při spuštění registru a našim lidem na obcích vychází vstříc. Věřím, že očekávané připojení systému k základním registrům proběhne bez problémů,“ uvedl předseda Svazu měst a obcí Dan Jiránek.
Ministerstvo dopravy na základě předchozích návštěv registračních míst ORP nadále pokračuje na vylepšeních centrálního registru vozidel, zejména směrem k optimalizaci uživatelského prostředí. Z nejnovějších vylepšení jde například o rozšíření transakcí „oprava vozidla“, „výměna ORV“, „výměna TP“, „výměna RZ“ o možnost zrušit omylem zavedené doklady. Dále byla upravena položka výkon vozidla a VIN v záložce „Údaje o vozidle“ dle příslušné metodiky nebo možnost pamatování si země původu dokladů při lustraci dovezeného vozidla. Mezi již v minulosti zavedené změny patří například rozšíření operace „Oprava karty vozidla“, možnost vyhledání základního technického popisu vozidla dle kódu a obchodního označení, úprava změnové transakce „Změna doplňkového vybavení“, zaevidování doplňkového vybavení vozidla při volbové transakci „Přestavba“, umožnění trvalého nastavení tiskárny, nasazení funkce „Přehled odhlášek“, možnost exportu informací o vozidle. Mezi další uživatelská vylepšení patřilo i rozšíření formátů pro vkládání údajů technických popisů, možnost vytištění karty vozidla při jejím zobrazení přímo z prostředí webového prohlížeče nebo rozšíření číselníku „Druh RZ“ o položku s názvem Trvale manipulační.
Dalším vylepšením, na kterém Ministerstvo dopravy na základě podnětů jednotlivých obcí již v současné době intenzivně pracuje, je optimalizace a zvýšení výkonu samotné infrastruktury CRV, která by ve svém důsledku měla přinést zrychlení některých odezev aplikace a ve svém důsledku větší uživatelský komfort. Již v minulém týdnu byla proto posílena produkční infrastruktura aplikace Centrálního registru vozidel o další servery, které obsluhují uživatele. Toto změna se projevila v přibližně 35-40 % nárůstu výkonu aplikace.
V novém Centrálním registru vozidel bylo provedeno od jeho spuštění až do konce měsíce října celkem 1 407 465 transakcí. Z tohoto počtu bylo například 125 255 prvně přihlášených vozidel v České republice, 180 998 přeregistrací, 37 167 výměn registračních značek a technických průkazů.
Zdroj: www.mdcr.cz
Odpovědět na příspěvek