Přerov se chce i přes problémy elektronizovat
Cílem projektu je zjednodušit komunikaci mezi občany a úřadem. Podle zástupců radnice jde v celostátním měřítku o unikátní projekt, který lidem umožní vyřizovat si úřední věci z domova. Radnice na něm pracuje tři roky. Momentálně město muselo kvůli nedostatkům v podaných nabídkách uchazečů zrušit veřejnou zakázku na dodavatele přenosu dat. Kvůli dotačním podmínkám musí nového uchazeče vybrat do konce letoška.
Bude úřad fungovat 7 dnů v týdnu?
Účelem této elektronizace veřejné správy je podstatně rychlejší a efektivnější poskytování služeb občanům a zjednodušení komunikace mezi občanem a úřadem. Podle zástupců radnice by díky projektu nebyli obyvatelé závislí na úředních hodinách magistrátu a ušetřili si cestu za vyřizováním úředních záležitostí.
Město mělo díky elektronizaci ušetřit až 20 procent nákladů za chod administrativy. Součástí projektu je také digitalizace archivu, která by umožnila uložení, ochranu a zpřístupnění významných knih a dokumentů z kulturní, politické a náboženské oblasti.
Bohužel obě podané nabídky v poslední veřejné zakázce obsahovaly podstatné nedostatky a soutěž musela být zrušena. Stihne ji Přerov do konce roku zopakovat?
Neměl by to být problém. Dobře naplánovaný projekt má ošetřena rizika a s touto možností předem počítá. Uvidíme, zda byl tento projekt naplánován dobře.
Zdroj: Deník veřejné správy
Odpovědět na příspěvek