Pražský magistrát zeštíhluje
Magistrát hlavního města Prahy na podzim pokračuje v plnění plánu zeštíhlovaní veřejné správy. To vše jest součástí příprav na zavedení e-Governmentu. Půl roku před tím na jaře byla detašovaná pracoviště sestěhována do jediné budovy. Taky vám to přijde logické?
Proces zeštíhlování je údajně součástí příprav na zavedení eGovernmentu, tedy na elektronické služby občanům.
„Cílem je hlavně zefektivnit fungování úřadu, ušetřit na mzdách a zlepšit služby lidem. Současně je to už vlastně začátek přípravy na takzvaný e-government, tedy celkovou elektronizaci úřadu,“ vysvětluje primátor Prahy Pavel Bém.
Zeštíhlování magistrátu v podobě snižování počtu zaměstnanců a slučování oddělení předcházely rozsáhlé personální a organizační audity. Právě na základě těchto auditů budou změny provedeny.
Propouštění se nevyhne ani kancelář primátora, v té přijdou o práci tři až čtyři úředníci. Z původního počtu 2 100 má nyní magistrát 1 850 zaměstnanců a toto číslo ještě není konečné. Magistrát hodlá ušetřit také na příspěvkových organizacích. Například Ústav dopravního inženýrství, většinu jeho práce převezme Technická správa komunikací.
Přirozeně, že za zefektivňování lze vždycky jen pochválit. Ale.
Neměl by nejprve magistrát informovat, jaká je jeho současná strategie e-Governmentu? Jak realizuje za poslední dva roky informační strategii tzv. Cestu k e-Praze?
Teprve poté by bylo dobré, aby magistrát sdělil cíle a výsledky personálních a organizačních auditů. Na základě těchto výsledků magistrát propouští tolik a tolik zaměstnanců, ale nevíme, jak se budou optimalizovat procesy na úřadě?
A jak na tyto procesy budou implementovány informační a komunikační technologie tzv.e-Government?
Máme tedy několik otázek a bylo by zajímavé, znát na ně odpovědi. To by byly velmi cenné a přínosné informace pro veřejnost.
Nebo se na magistrátě sníží stavy zaměstnanců a veřejnosti bude sděleno, že se jedná o zefektivňování chodu úřadu a nastoupení cesty k e-Governmentu? To je hezké, ale velmi nekonkrétní a prázdné gesto.
Mimochodem za povšimnutí stojí i jarní stěhování detašovaných pracovišť do jediné budovy. Proč se magistrát nestěhoval až po auditech, reorganizaci a propouštění?
Pravděpodobně nejsme dostatečně informováni, nebo je počínání magistrátu nesystematické a nelogické.
Co je Cesta k e-Praze?
Cesta k e-Praze je koncepce informační politiky, schválená 20. října 2005 zastupiteli usnesením usnesením č. 30/01.
Informační strategie cesta k e-Praze byla zpracována jako základní koncepční dokument, který:
- Definuje vize a poslání informatiky v hl.m. Praze do roku 2010 ve vazbě na celkové strategické záměry města a s ohledem na trendy a koncepce přijaté na národní i evropské úrovni
- Vytváří koncepční rámec pro přípravu a realizaci dílčích projektů na další modernizaci správy města a poskytování služeb občanům a dalším cílovým skupinám v souladu s moderními principy e-Governmentu a ve vzájemné provázanosti
- Deklaruje základní principy, podle kterých bude informatika v následujícím období organizována provozována, rozvíjena a financována
- Určí hlavní cíle, akční plán na jejich dodržení a časový rámec plnění hlavních milníků
Zdroje:
magistrat.praha-mesto.cz/65346_Informacni-strategie-hl-m-Prahy-do-roku-2010-Cesta-k-e-Praze
Odpovědět na příspěvek