Jaka je interakce mezi webem ÚOOÚ a veřejností, případně návštěvníky webu?
Jako je dnes již samozřejmostí (nebo by spíše mělo být), na svém webu ( www.uoou.cz) provozuje oblasti, které mají za úkol zpřístupnit práci úřadu veřejnosti a co nejpružněji reagovat na podněty, dotazy a připomínky "zvenčí".
Dalo by se očekávat, že pod nabídkou „Diskusní fórum“ pulsuje vzhledem k poměrně slušnému zájmu o problematiku živá diskuze. Po kliknutí se však uživatel dozví dvě informace. prvním je oznámení, že neprobíhá žádná diskuze a druhým, že žádná diskuze není připravena.
V levém sloupci menu na hlavní stránce lze do kolonky interaktivní služby zařadit Časté otázky, Stanoviska a Bulletin.
Podíváme se na jednotlivé položky podrobněji.
Časté otázky jsou rozděleny na tři oblasti – Všeobecné, Zdravotnictví a Personalistika. Všechny oblasti obsahují poměrně dost výstižně zodpovězených otázek. Nakolik jsou však oblasti živé a jak často aktualizované však není možné zjistit, protože kromě jediné výjimky ani u jediné odpovědi není datum zveřejnění.
Stanoviska jsou rozdělena na oblasti Stanoviska a K problémům z praxe. ÚOOÚ k sekci dodává, že „V této rubrice budou kromě oficiálních stanovisek Úřadu zveřejňovány také další názory Úřadu na problematiku ochrany osobních údajů.“
Nejblíže k jisté interakci s veřejností má oblast K problémům z praxe. Jednotlivé otázky jsou zde prezentovány ne pouze v suché úřední formě, ale doplněny konkrétními případy a paragrafy a zákony jsou zde vysvětleny ve formě srozumitelné i běžnému smrtelníkovi. Rubrika „K problémům z praxe“ jsou vlastně podrobnější a do detailů rozvedené Časté otázky.
Odpovědět na příspěvek