Jak to vidí Josef Švec?
V sérii rozhovorů s městskými informatiky se přesuneme do města, kde všichni obyvatelé bydlí pod mostem.
Na úřadě ve Velkém Meziříčí pracuje ve funkci vedoucího správního odboru Josef Švec, který řídí také informatiku.
Na otázky odpovídal jasně, stručně, věcně a na dvě z nich vůbec 🙂
1. Kolik zaměstnanců má Váš úřad, kolik máte informatiků a jak je rozsáhlý Váš informační systém?
Úřad má 100 zaměstnanců, je rozdělen do 3 budov, propojených optikou. Informační a komunikační technologie jsou začleněny pod odbor správní, provoz zajišťují 3 informatici. Celkový počet PC na úřadu je 117.
Náš informační systém obsahuje aplikační a databázové servery,e-podatelna-server mailserver, mapový server – operační systémy Win 2003, UnixWare 7.1.4., Linux, Win XP.
Rozvíjí se metropolitní síť do které je nyní připojeno 11 objektů (budovy městského úřadu, základní školy a některé organizace města).
2. Jaká je Vaše hlavní náplň a jaké realizujete nejvýznamnější projekty?
Hlavní náplní je vývoj, rozšiřování, údržba a zajištění bezpečnosti informačního systému města. Nedílnou součástí je technická a pomoc uživatelům IS.
Mezi nejvýznamnější realizované projekty patří nyní rozvoj metropolitní sítě a kamerového systému.
3. Jak vnímáte podporu z vedení Vašeho úřadu, z kraje a od státu?
Především se jedná o podporu finanční při schvalování rozpočtu pro rozvoj, obnovu a provoz IT. Podpora systémového rozvoje odpovídá potřebám našeho města.
4. Jak vnímáte zrušení MIČR?
Není důležité kolik máme ministerstev, ale záleží na je výsledcích jejich činností. Poslední dobou vznikly projekty, které jsou závazné pro úřady a nebyly při jejich tvorbě brány ohledy na samotnou činnost úřadů a při zavádění nebylo vše zcela připraveno (např. sociální a živnostenská agenda a propojení na evidenci písemností).
5. Považujete za prospěšnou novelu zákona č. 365/2000 Sb., resp. zákon 40/2007 Sb., o informačních systémech veřejné správy?
Jestliže nebudou jakékoliv zákony a vyhlášky odrazem potřeb úřadů a občanů, budou se obcházet a jejich zavedení nebude bezbolestné.
6. Kdy jste ve své práci narazili na nepřekonatelné legislativní překážky, které zabránily dobré věci, aby se podařila?
Vždycky jsme si nějak poradili.
7. Který zákon byste novelizovali a v jakém smyslu?
Bez odpovědi.
8. Co Vás v oblasti E-governmentu v ČR případně ve světě nejvíce potěšilo a naopak zklamalo?
Přístup politický je zřejmě upřednostněn před přístupem praktickým po stránce funkční a logické. Výplata sociálních dávek je jasným příkladem.
9. Co Vám při realizaci E-governmentu nejvíce chybí?
Realita.
10. Co byste doporučili vládě, nástupcům MIČR a krajskému úřadu?
Přiblížit se spíše úřadům než tlaku velkých dodavatelských firem.
11. S čím jste ve své práci nejvíce a nejméně spokojeni?
Jako každá jiná práce má i tato svoje klady i zápory. Narůstajícími nároky nenarůstá finanční ohodnocení.
12. Jaké informační zdroje pro svoji práci nejčastěji využíváte?
Internet, setkání informatiků kraje, firemní setkání.
13. Co byste doporučili zpravodajství ISVS.CZ?
Bez odpovědi.
Odpovědět na příspěvek