Jak jsou na tom základní registry po roce?
Jak si vede Správa základních registrů po roce ostrého provozu? Jak se daří připojovat jednotlivé subjekty orgánů veřejné moci k jejímu registru a jak funguje uživatelská podpora ?
Tyto otázky jsou shrnuty ve zprávě Správy základních registrů České republiky na kterou se nyní blíže podíváme.
Dne 4. července 2013 vydala Správa základních registrů(dále SZR) Zprávu o stavu provozu základních registrů, kterou publikuje po roce ostrého provozu. Zpráva, kterou předkládá ředitel SZR Ing. Michal Pešek, v bodech shrnuje jakým způsobem/ jak úspěšně proběhl první rok provozu základních registrů (dále ZR).
Na úvod uvádí: „Správa základních registrů zvládá provoz bez větších potíží. Po roce ostrého provozu, tedy ke dni 30. 6. 2013, Správa základních registrů eviduje 1 307 orgánů veřejné moci, které požádaly o připojení 2 094 agendových informačních systémů.Základní registry v současné době využívá aktivně 1 069 OVM, které za dvanáct měsíců provozu uskutečnily celkem 142 237 461 transakcí.
V informačním systému o informačních systémech veřejné správy zaregistrovalo k 30. 6. 2013 alespoň jeden svůj AIS celkem 1 862 OVM a celkem bylo k témuž datu v IS o ISVS registrováno 4 558 AIS. Z celkového počtu OVM, které registrují některý svůj AIS v IS o ISVS, se základními registry spolupracuje 70,19 % OVM.Většina klíčových OVM již se základními registry spolupracuje. Krajské úřady jsou připojeny všechny. Statutární města jsou připojena všechna.“
Dá se tedy říci, že se zapojilo již celkem velké množství úřadu, které navázali spolupráci se Správou základních registrů.
Jistým menším nedostatkem, je zdá se, žádost OVM o certifikát pro přístup do informačního systému o informačních systémech veřejné správy. Zpráva k tomu uvádí: „Z pohledu SZR je zajímavé, že ve všech krajích se vyskytují OVM, které už zaregistrovaly svůj AIS do IS o ISVS, ale o certifikát umožňující přístup do základních registrů dosud nepožádaly. Takových OVM bylo v rámci celé ČR k 30. 6. 2013 celkem 555. SZR očekává, že tyto OVM v nejbližší době o certifikát pro přístup do základních registrů požádají“
SZR dále poskytuje komplexní podporu všem uživatelům prostřednictvím nové service deskové aplikace Service Desk Manager (dále SDM). Po jejím zavedení mohl být zrušen provoz předraženého callcentra a SDM se stal jediným kontaktním bodem uživatele.
Pro informace obecného charakteru (z důvodu autorizace uživatele) lze použít email podpora@szrcr.cz, pro sekundární přístup k získání informací o požadavku, lze použít tel. +420 236 031 758. Nově zprovozněná aplikace SDM zajišťuje nepřetržitý provoz ServiceDesku, přičemž v časech 18:00-8:00 hod, o víkendech a svátcích je podpora zaměřena pouze na řešení kritických incidentů – výpadků služeb.
Součástí zprávy o stavu SZR je i výhled po další období. Ředitel SZR Ing. Michal Pešek na závěr uvádí: „Uskuteční se rozsáhlé jednání zástupců SZR s odborem veřejné správy a eGovernmentu ohledně výpisů z registru práv a povinností. Projednány budou další související otázky, které velmi rychle přibývají.
Zejména pro malé obce se připravuje možnost ověření nebo reklamování údajů obyvatele a osoby z moci úřední formulářem zaslaným prostřednictvím CzechPOINT@office. Funkcionalita umožňující obcím získat hromadné výpisy z ROB bude zadána k implementaci a otestována.“
Dá se tedy říci, že první rok ostrého provozu základních registrů, je ze strany jejich správy chápan veskrze pozitivně s pozitivním výhledem do dalších let fungování.
Zdroj: www.szrcr.cz
Odpovědět na příspěvek