DP HMP získal zavináče za SMS jízdenky, teď chystá prodej kupónů přes internet
Dopravní podnik Hl. m. Prahy získal na konferenci ISSS 2008 v Hradci Králové cenu Český zavináč za prodej jízdenek MHD prostřednictvím SMS. Další metou dopravního podniku je prodej časových kupónů na internetu.
Společnost Český zavináč vybrala službu SMS jízdenka, protože je prý opravdu pro všechny.
„Když uvážíme, že v ČR připadá průměrně jeden a půl mobilu na jednoho občana, tak zbývá skutečně minimální skupina těch, kteří mobil nemají. Takže tato služba je skutečně bezvadná v tom, že ji může využít prakticky každý,“ vysvětluje ředitel Českého zavináče Tomáš Renčín.
Cílem nové služby bylo umožnit cestujícím získat jízdenku kdekoliv a kdykoliv a tím snížit počet „černých pasažérů.“ To se také povedlo: od ledna letošního roku si denně kupuje SMS jízdenku okolo 20ti tisíc cestujících. Zhruba 60 % cestujících, kteří využívají k nákupu jízdního dokladu mobil, dříve jezdilo načerno. Zároveň se ukázalo, že celkový počet cestujících bez platné jízdenky se po zavedení nové služby snížil o 17 %.
Už nebudete muset čekat ve frontách
Na oznámeních dalších ulehčení a zpříjemnění nákupu jízdních dokladů pro cestovaní hromadnou dopravou nemuseli Pražané dlouho čekat. Od poloviny letních prázdnin si budou moci koupit časový kupón prostřednictvím internetových stránek dopravního podniku.
V současné době se uvažuje o dvou variantách internetového prodeje. „Ve variantě A přijde domů kupon poštou nebo kurýrní službou, ve variantě B přijde zákazníkovi pořadové číslo,“ uvedl marketingový ředitel Dopravního podniku Jan Svoboda. S tímto číslem se pak lidé dostaví na vybrané výdejní místo nebo informační centrum dopravního podniku, kde ale nebudou muset vystát frontu.
Tím to ale nekončí
Třetí službou, kterou budou moci od srpna cestující v Praze využívat je on-line kalkulačka, která vypočítá, zda se Vám vyplatí kupovat jednorázové jízdné nebo si pořídit tramvajenku. Motoristé si zase budou moci vypočítat, zda bude jejich cesta nákladnější vozem či MHD.
V poslední době se zdá, že Dopravní podnik Hl. m. Prahy zvolil v boji proti černým pasažérům pro občany tu příjemnější variantu a sice snaží se vyjít vstříc a nákup jízdenek co nejvíce usnadnit. Jak se ukazuje, zvolil dobře. ¨
Zdroje:
Odpovědět na příspěvek