Czech POINTy mají první vážnější problém
Po 16 dnech ostrého provozu projektu Czech POINT (Podávací Ověřovací Národní Terminály) se vyskytnul první problém.
Nárůst počtu žádostí o ověřený výstup z Katastru nemovitostí příliš zatěžuje webové rozhraní a lidé musejí čekat.
Terminály Czech POINT vydávají od 1. ledna 2008 ověřené výpisy z Obchodního a Živnostenského rejstříku, Rejstříku trestů a Katastru nemovitostí. Využít jejich služeb můžete na více než tisíci matričních úřadech, krajských úřadech a vybraných zastupitelských úřadech, dále na několik stovkách pracovišť České pošty a kanceláří Hospodářské komory ČR.
Právě nárůstem počtu terminálů (z původních 37 během pilotního provozu) je způsoben první vážnější problém v historii projektu. Webová aplikace na portálu czechpoint.cz, která zprostředkovává komunikaci terminálů z databázemi nestíhá vyřizovat žádosti o výpis z Katastru nemovitostí. V současné době je pro komunikaci s katastrem nemovitostí, respektive s Českým úřadem zeměměřickým a katastrálním, využito webové rozhraní, které prochází úpravami.
„Zároveň s rozšířením počtu Czech POINTů je velký nárůst požadavků na výpisy z katastru nemovitostí,“ řekl ČTK tiskový mluvčí Ministerstva vnitra Vladimír Řepka. Zdržení by však podle Řepky nemělo být delší než pár minut. „V rámci projektu Czech POINT již probíhají práce na přechod na nové webové rozhraní katastru nemovitostí,“ dodal mluvčí.
Související články:
Czech POINT: Konečně bez front?
Czech POINTy by mohly vznikat rychleji
Czech POINTy zatím nenaplnily očekávání
Projekt Czech POINT funguje, ale zatím neoslnil
Náměstek ministra vnitra Zdeněk Zajíček hovořil o e-Governmentu a Czech POINTech
Vláda uvolní z rozpočtové rezervy peníze na Czech POINTy
Projekt Czech POINT přešel do ostrého provozu
Jak probíhal první den ostrého provozu terminálů Czech POINT?
Odpovědět na příspěvek