České úřady začínají aktivně využívat internet
České úřady začínají pomalu, ale jistě využívat své internetové stránky aktivněji.
Weby úřadů už tak často neslouží jen jako elektronická nástěnka s adresou úřadu a seznamem kontaktů na své zaměstnance.
Vyplývá to z nedávno zveřejněného průzkumu Českého statistického úřadu (ČSÚ). Jednou z nejvíce rozšířených „aktivních“ služeb, které úřady nabízejí svým klientům, tedy občanům, je elektronické objednání, což ušetří čas jak úředníkům, tak občanům.
Podle ČSÚ se již weby některých úřadů dají srovnávat se špičkovými weby soukromých firem a to i vizuálním provedením.
„Služby usnadňující kontakt s úřadem poskytuje jedenáct procent obcí s rozšířenou působností. Některé další nabízejí alespoň on-line monitorování vytíženosti přepážek,“ píší autoři průzkumu Markéta Arce a Martin Mana z ČSÚ.
Další službou, kterou poskytuje Praha 6 a několik menších obcí je informování o nepořádku na veřejných prostranstvích pomocí MMS.
Zajímavé je, že se úřady „učí“ využívat moderní technologie na vlastní pěst. Neexistuje totiž žádný právní předpis, který by jim podobný postup nařizoval. Rozvoj elektronických služeb občanům je tak otázkou osobní cti starostů a radních, kteří si v tomto ohledu, zejména v Praze, zdravě konkurují.
„Mezi pražskými starosty funguje v těchto věcech i zdravá soutěživost. Mnoho z nás má zkušenosti ze soukromého sektoru i ze zahraničí, a z toho, ale každodenního života vyplývají nápady, jak zlepšovat služby občanům,“ řekl starosta Prahy 13 David Vodrážka.
Úřady rovněž začínají využívat k interní komunikaci aplikace typu Skype, což je podstatně levnější. Když však chtěly zavést tento způsob i při komunikaci s veřejností narazily, protože se je prý jedná o neprověřenou službu potencionálně ohrožující citlivé informace.
Zdroj: Ihned.cz
Odpovědět na příspěvek