Dopady základních registrů na orgány územních samospráv
V současné době vrcholí příprava obcí, měst, krajů i ústředních správních úřadů na spuštění ostrého provozu základních registrů. Ten je plánován na 1. července 2012.
Většina úřadů se však potýká s množstvím dotazů a problémů, zejména v oblasti technologického zajištění, procesních postupů a celkové připravenosti na množství změn, které je čeká.
Z těchto důvodů byl vypracován dokument „Dopady zákona o základních registrech na územní samosprávu“. Hlavní dokument by měl poskytnout odpovědi, shrnuje problematiku základních registrů a popisuje konkrétní dopady zákona č. 11/2009 Sb. na orgány územní samosprávy. Přílohy hlavního dokumentu pak shrnují doporučené návody či postupy a to vždy cíleně pro konkrétní typ úřadu.
Volně k dispozici jsou následující dokumenty:
-
Hlavní dokument Dopady základních registrů na územní samosprávu (soubor PDF, 1,4 MB)
-
souhrnný text, který vysvěltuje základní problémy, přínosy a dopady implementace zákona
-
představuje komplexní přehled členěný po jednotlivých oblastech (technologie, procesy, úředník,…)
-
obsahuje řadu doporučení, tipů a praktických ukázek, které je možné využít v běžné praxi
-
součástí je také informace o zajišťování metodické podpory s kontakty na krajské koordinátory
-
Přílohy dokumentu 1 až 5
-
příloha č. 1 pro kraj (soubor PDF, 271 KB)
-
příloha č. 2 pro statutární města (soubor PDF, 276 KB)
-
příloha č. 3 pro obec s rozšířenou působností (soubor PDF, 276 KB)
-
příloha č. 4 pro obec základního typu a obec s pověřeným obecním úřadem (soubor PDF, 224 KB)
-
příloha č. 5 pro příspěvkovou organizaci (soubor PDF, 128 KB)
Pro práci s dokumenty je také stanoven ideální postup. Nejprve je nutné si stáhnout příslušnou přílohu, poté hlavní dokument. SZR doporučuje nejprve pečlivě prostudovat přílohu a až v případě, že se některá kapitola bude zdát příliš stručná nebo bude obsahovat málo podrobností, je potřeba si přečíst danou kapitolu v hlavním dokumentu.
Zdroj: www.szrcr.cz
Odpovědět na příspěvek