Od 1. března autentizace pracovníků Czech POINT možná jen s pomocí certifikátů
od 1. března došlo ke změně přístupu pracovníků kontaktních míst do systému Czech POINT
Jak již bylo dříve avizováno, došlo od 1. března ke změně přístupu pracovníků kontaktních míst do systému Czech POINT. K dalšímu provozu služby Czech POINT je nyní nutné mít speciální nosič dat, tzv. token, a příslušné certifikáty – kvalifikovaný (QCA) a komerční (VCA).
Doposud bylo nutné vlastnit příslušný certifikát jen pro práci se žádostmi týkajícími se výpisů a opisů z Rejstříku trestů v rámci správních agend. Tento stav však skončil k 28. 2. 2009 a od následujícího dne (respektive od pondělí 2. března) bude možné vstupovat do celého systému Czech POINT pouze prostřednictvím certifikátů.
Důvodem k tomuto kroku je především snaha provozovatele zvýšit bezpečnost celého provozu systému Czech POINT. Pořízení tokenů a certifikátů je možné uskutečnit např. prostřednictvím České pošty.
Pokud uživatelé nejsou vzhledem ke změnám ve způsobu přihlašování schopni se přihlásit do sytému Czech POINT, pak doporučujeme obrátit se v prvé řadě na správce skupiny na svém úřadě, který by měl mít k dispozici potřebnou dokumentaci (Krok za krokem) a měl by vědět, jaké případné kroky podniknout. Dále je možné se obrátit na uživatelskou podpora na lince 844 147 148 (8:00 – 18:00) nebo helpdesk-czechpoint@cpost.cz.
Zdroj: www.czechpoint.cz
Odpovědět na příspěvek