Zveřejňování záznamů ze zasedání zastupitelstva a nový občanský zákoník
V loňském roce se podařilo vyjasnit jak správně postupovat, chceme-li zveřejňovat záznam ze zasedání zastupitelstva.
A co od 1.1.2014, kdy začal platit nový občanský zákoník? Je nějaká komplikace?
Stanovisko ÚOOÚ
Úřad na ochranu osobních údajů k tomu vydal své stanovisko již loni. Neplyne z něj nic zásadně nového. Samotný úřad to shrnul takto:
Je třeba vždy dodržet toto:
- stanovit účel takového zpracování osobních údajů;
- splnit informační povinnost vůči přítomným osobám;
- možnost zásahu do soukromí, a tedy otázku anonymizace, je třeba řešit shodně jako v případě písemných zápisů, tedy pouze u třetích osob, jejichž záležitosti jsou na zastupitelstvu projednávány. Není třeba anonymizovat ani členy zastupitelstva obce či jiné úřední osoby, ani osoby z řad veřejnosti, které aktivně na zastupitelstvu vystupují;
- je třeba umožnit subjektům údajů právo na námitku proti zpracování osobních údajů a každou námitku individuálně posoudit, zda nedochází k nedůvodnému a nepřiměřenému zásahu do soukromí
Je příjemné, že stanovisko bylo vydáno v předstihu a nikoliv jak bývá (bylo) zvykem až v době, kdy se jím měly úřady již nějaký ten měsíc řídit.
Na stránkách ÚOOÚ naleznete Celé stanovisko (soubor PDF, 248 kB).
Odpovědět na příspěvek