Turistický web východních Čech navštívilo již 30 000 lidí
Web www.vychodni-cechy.info, který je součástí plánu, jak ukázat kraj v lepším světle a přilákat do regionu turisty, vidělo již 30 000 lidí.
Toto číslo je srovnatelné s obdobným severem jižní Moravy, jednoho z nejnavštěvovanějších regionů ČR.
O východní Čechy je přitom, z hlediska turistiky, nejmenší zájem z celé České republiky.
„Chtěli jsme nejen upoutat na turistický web, ale také si nově vyzkoušet marketingové metody, jak změnit nálepku kraje, který je stále označovaný za nejméně navštěvovaný v republice,“ vysvětlil krajský radní Miloslav Macela.
O existenci turistického portálu www.vychodni-cechy.info informovala kampaň, jejíž motto bylo „I love východní Čechy“. Propagace probíhala na billboardech, internetu a v tisku.
Kampaň byla ve znamení dvou dívek v červeném kabrioletu, v zimě pak dívky lákaly do východních Čech resp. na návštěvu jejich oficiálního webu na červeném skútru. „Šlo o kombinaci výrazných barev, auto zase evokuje svobodu, turistiku, ženy přilákaly pozornost," řekl Jan Rudzinskyj, který se na kampani podílel.
Náklady na kampaň, ve výši 2 milionů korun, byly uhrazeny z prostředků Evropské unie. V Dalších letech mají zastupitelé kraje ještě větší plány: na další podobné aktivity hodlají od EU získat dotace, pohybující se v desítkách milionů korun. „Věřím, že naše projekty budou tak dobré, že v žádostech uspějeme,“ dodal radní Macela.
Ve druhé čtvrtině roku sice vzrostl počet turistů v regionu o 10 %, nicméně, že je to zásluha portálu www.vychodni-cechy.info, nelze s jistotu říci. Podle Macely by seriózní výzkum stál stejně jako kampaň.
Ukazuje se, že má cenu elektronické služby propagovat. Možná je na čase zapřemýšlet o podobné celorepublikové informační kampani, zaměřené na služby e-podatelen, e-podpisů atd. I v roce 2007 je totiž Česká republika v situaci, kdy, s většími či menšími úspěchy, rozvíjí e-Governemnt. Nicméně většina občanů vůbec neví, o co se vlastně jedná.
Zdroj: denik.obce.cz
Odpovědět na příspěvek