Registr vozidel stále nefunguje
Společnost ATS-Telecom získala od Ministerstva dopravy tuto zakázku v hodnotě 38 milionů korun bez výběrového řízení a systém nového centrálního registru vozidel stále ještě nefunguje tak, jak by měl.
Ministerstvo vnitra využilo kvůli registru dlouhodobou smlouvu na poskytování a rozvoj IT služeb, kterou s touto firmou uzavřela v roce 2010 a žádné výběrové řízení tedy vypsáno nebylo. Ve smlouvě stojí, že ministerstvo má společnosti ATS-Telecom zaplatit během tří let za servisní služby systému pro kontrolu účetnictví a výdajů celkem 395 milionů korun. Nový registr tedy společnost vytvořila jako náhradu za nevyčerpané služby.
„Pro ministerstvo to bylo finančně výhodné, navíc by si výběrové řízení vyžádalo tolik času, že by nebylo možné stihnout uložený termín startu evidence,“ řekl k tomu ministr Pavel Dobeš.
O celý tendr se již začal zajímat Úřad na ochranu hospodářské soutěže. Dle mluvčího úřadu Martina Švandy nyní zjišťují, zda existují důvody pro zahájení správního řízení. Prověřovat se také bude míra odpovědnosti jednotlivců, kteří tento tendr uzavřeli.
Podle odborníků na IT je velice zvláštní, že ani po týdnu celý systém nefunguje tak, jak by měl. Zakázka takovéhoto rozsahu by měla být technicky zvládnutá a zajištěna mnohem lépe. Měly být dopředu provedeny zátěžové zkoušky, testování celého systému, integrační a další testy, vše mělo být vyhodnoceno a připraveno tak, aby podobné fiasko nemohlo vůbec nastat. Pravděpodobně tedy bude největší chyba již v samotné přípravě.
Zdroj: www.zpravy.ihned.cz
Odpovědět na příspěvek