A pak, že to nejde
Ministerstvo dopravy vybere budoucího provozovatele Centrálního registru vozidel v otevřeném výběrovém řízení. Soutěž určí také provozovatele infrastruktury pro dopravně-správní agendy úřadu.
Na webu ministerstva dopravy se píše:
Úkolem nového provozovatele bude vylepšit Centrální registr vozidel tak, aby umožnil rychle zohledňovat požadavky dopravně-správních úřadů a dalších uživatelů systému. Registr by také měl plně vyhovovat kritériím nového zákona o kybernetické bezpečnosti. Samotný systém i požadovaná infrastruktura zajistí možnost rozšiřovat v příštích letech elektronické služby úřadu.
Od roku 2015 by například mělo být možné v jednom kroku provést registraci i odhlášení vozidla. Rozšířit by se měl také automatizovaný dohled nad STK.
A co je na tom zvláštního?
Na první pohled nic. Podíváme-li se ovšem na záplavu oznámení jiných ministerstev, že ten nebo onen agendových systém (AIS) „musí“ aktualizovat bez soutěže, pak je na tom opravdu hodně. A pozitivního. Ministerstvo dopravy v budoucnu, ať již zakázku vyhraje kdokoliv, podobné argumenty neplánuje. A jde příkladem ostatním.
Odpovědět na příspěvek