Opencard se pyšní funkcemi za miliony, využívá je jen málo lidí
V uplynulých letech si hlavní město Praha nechala na Opencard udělat aplikace na placení parkovného a na vyřizování daňového přiznání nebo žádosti o zábor chodníku. Na tyto aplikace vynaložilo naše hlavní město zhruba 50 miliónů korun. Aplikaci na placení parkovného využívá zhruba 10 lidí a druhá aplikace je pro změnu nedotažená.
Vytvoření aplikace, díky které si mohou občané vyřídit například daňové přiznání, stál Magistrát hlavního města Prahy zhruba přes 20 miliónů korun. Další peníze byly vynaloženy na karty a čtečky. Výsledek je takový, že asi jedna desítka lidí má čtečku doma.
Připojit se mohou ale jen do databáze „Vím, jak řídím“, kde si mohou ověřovat své dopravní přestupky. Ovšem to samé je možné přes uživatelské jméno a heslo, které může získat kdokoliv na úřadě, aniž by byl vlastníkem Opencard.
Již zmiňovaná funkce „zábor chodníku“ bohužel nefunguje. Nejde tak ale o poslední problematickou funkci. Funkce na placení parkovného kartou stála magistrát v přepočtu zhruba 36 miliónů korun.
S celou kauzou okolo výše jmenovaných aplikací Opencard vyvstává otázka, zda je zrušit nebo rozvíjet. Na tuto otázkou zatím není jednoznačná a jednoduchá odpověď. Názory současného vedení se různí člověk od člověka. Například člen komise pro Opencard, Jan Kalousek by byl pro zrušení a návrat k papírovým formám, naproti tomu, Petra Kolinská by byla pro ponechání celého projektu, ale zároveň pro jeho zredukování.
Doufejme tedy, že Praha v otázkách zrušení či ponechání funkcí Opencard bude brát v potaz jednak finanční investici, v přepočtu zhruba 1 miliardy a také to, že zhruba 900 tisíc občanů tuto kartu již používá jako tzv. „tramvajenku“. Dalších 90 tisíc osob ji pro změnu používá jako kartu do knihovny.
Zdroj: www.idnes.cz
Odpovědět na příspěvek