Katastrální úřad připravuje svůj registr
Vypsání veřejné zakázky na registr územní identifikace a nemovitostí oznámil český katastrální úřad. Následuje tak kroky ministerstva vnitra, které před nedávnem vypsalo hned tři výběrová řízení – na dva registry, které má ve své gesci, a na systém základních registrů.
Místopředseda Českého úřadu zeměměřického a katastrálního (ČÚZK) Karel Štencel veřejně oznámil, že jeho úřad připravuje registr územní identifikace a nemovitostí, který má být jedním ze čtyř základních registrů veřejné správy. ČÚZK také v návaznosti na přípravu zavedení registru vypsal výběrové řízení na jeho dodavatele s hodnotou zakázky ve výši 347,5 milionu korun.
„Hlavním přínosem bude bezesporu to, že bude vybudován jediný závazný registr adres všech stavebních objektů a tyto adresy budou v systému základních registrů jednoznačně provázány s adresami domů a provozoven,“ uvedl Štencel. Obce navíc získají jednotný nástroj pro správu svých částí, názvů ulic a popisných nebo evidenčních čísel.
Všechny prvky v registru budou obsahovat lokalizační a identifikační údaje, tzn. souřadnice a jednoznačný popis. Ke stavebním objektům budou vedeny a evidovány i adresy a další technické a ekonomické údaje, například rok dokončení nebo počet bytových jednotek.
Údaje z registru budou považovány za referenční a ostatní úřady je budou muset povinně využívat. Zákon o základních registrech říká, že informační systémy musí být připraveny do 1. července 2010. Od tohoto data budou mít správci registrů jeden rok na jejich naplnění daty a na spuštění plného provozu celého informačního systému. Ten tvoří čtyři základní registry – kromě registru územní identifikace a nemovitostí mezi ně patří také registr osob (v gesci Českého statistického úřadu), registr obyvatel a registr práv a povinností a agend orgánů veřejné moci (oba v gesci Ministerstva vnitra ČR).
Zdroj: www.denik.obce.cz
Odpovědět na příspěvek