Jak probíhal první den ostrého provozu terminálů Czech POINT?
První pracovní den roku 2008 znamenal přechod projektu Czech POINT do ostrého provozu. Na stránkách Ministerstva vnitra byly zveřejněny statistiky související s touto změnou.
Czech POINTy, tedy České Podávací Ověřovací Národní Terminály jsou určeny k tomu, aby občanům usnadnily komunikaci s veřejnou správou resp. vydávaly ověřené výpisy z Trestního, Živnostenského a Obchodního rejstříku a Katastru nemovitostí (viz naše související články).
Podle tiskové mluvčí Ministerstva vnitra proběhl přechod do ostrého provozu bez komplikací, což dokládají i následující statistiky, zveřejněné na webu MV ČR:
Připravenost institucí poskytovat výpisy pomocí terminálu Czech POINT:
K 18.00 hodině se do systému přihlásilo 1032 z 1434 institucí, tedy 72% všech oprávněných institucí.
Připravenost obsluhy na jednotlivých institucích:
k 18.00 hodině se do systému přihlásilo 3295 uživatelů ze 4100 oprávněných uživatelů zavedených do systému Czech Point, tedy 80% všech oprávněných uživatelů.
Počet poskytnutých výpisů od 8.00 do 18.00 hodin:
Katastr nemovitostí 234 ks
Obchodní rejstřík 312 ks
Rejstřík trestů 733 ks
Živnostenský rejstřík 59 ks
Celkový součet 1338 ks
Úspěšnost požadavků o jednotlivé výpisy. Od 8.00 do 18.00 hodin nebyly uspokojeny následující požadavky:
Katastr nemovitostí 0 ks
Obchodní rejstřík 0 ks
Rejstřík trestů 18 ks
Živnostenský rejstřík 0 ks
Celkový součet 18 ks
18 žádostí o výpis z rejstříku trestů tj. 2% bylo předáno k manuálnímu zpracování. Toto procento (přesně 2,4%) je v očekávaném rozsahu.
Výpisy poskytlo celkem 238 institucí
Související články:
Czech POINT: Konečně bez front?
Czech POINTy by mohly vznikat rychleji
Czech POINTy zatím nenaplnily očekávání
Projekt Czech POINT funguje, ale zatím neoslnil
Náměstek ministra vnitra Zdeněk Zajíček hovořil o e-Governmentu a Czech POINTech
Zdroj: www.mvcr.cz
Odpovědět na příspěvek