Dalších tisíc Czech POINTů – další ušetřený čas občanů a podnikatelů
Do projektu Czech POINT – vlajkové lodi projektu elektronizace veřejné správy se zapojilo dalších 964 obcí, resp. jejich úřadů a 39 zastupitelských úřadů.
Z dosavadního průběhu projektu se zdá, že Podávací Oznamovací Národní Terminály jsou lidmi nevyhledávanější službou eGovernmentu, která se pomalu, ale jistě dostává do povědomí široké veřejnosti.
Jen pro připomenutí: Terminály Czech POINT slouží jako kontaktní místo veřejné správy tzn. jejich primárním úkolem je zajistit, aby „obíhala data, ne občan“. Jinak řečeno díky Czech POINTům již není nutné kvůli jedné věci obíhat několik úřadů a na nich vyplňovat formuláře či čekat na výpis z té či oné databáze.
Czech POINty v současné době naleznete na krajských, obecních a městských úřadech, na pobočkách České pošty, na pracovištích hospodářské komory, u notářů a na vybraných zastupitelských úřadech.
Od 1. září 2008, kdy nabyla účinnosti vyhláška, která stanoví seznam obecních a zastupitelských úřadů, jenž jsou kontaktními místy veřejné správy, se postupně do projektu Czech POINT zapojujilo dalších tisíc pracovišť. K 31. srpnu byl Czech POINT celkem na 2 320 místech a bylo vydáno již 640 846 výpisů.
S čím nám může Czech POINT pomoci
V první fázi projektu, která byla zahájena 28. března 2007 na radnici Městské části Prahy 13, bylo prostřednictvím terminálu Czech POINT možné získávat výpisy z obchodního rejstříku, živnostenského rejstříku a katastru nemovitostí. Jako informační terminál zahájil Czech POINT činnost. 1. ledna 2008, tímto dnem začal poskytovat výpis z rejstříku trestů, prvního neveřejného registru.
Od 1. července 2008 zavedly terminály Czech POINT další novinku. Na obecních úřadech, pobočkách České pošty a Hospodářské komory mohou živnostníci podat ohlášení živnosti, změnu provozovny nebo statutárního zástupce. Nově lze také na pobočkách České pošty získat výpis z rejstříku trestů.
A co do budoucna?
Cílem projektu je vytvořit garantovanou službu pro komunikaci se státem prostřednictvím jednoho universálního místa. Do budoucna by tak mělo být možné na jednom úřadě získat a ověřit data z veřejných i neveřejných informačních systémů, úředně ověřit dokumenty a listiny, převést písemné dokumenty do elektronické podoby a naopak, získat informace o průběhu správních řízení ve vztahu k občanovi a podat podání pro zahájení řízení správních orgánů.
Zdroje:
Odpovědět na příspěvek