CzechPOINT@home: Kritika kvůli nedostatečnosti
Na serveru Lupa.cz byl uveřejněn článek podrobně rozebírající možnosti nové služby CzechPOINT@home a porovnávající předpoklady původního zadání zakázky se skutečností – tedy se stavem, v jakém je tato služba nyní, týden po svém spuštění. Jak to tedy je?
„Měla to být služba, která z pohodlí domova umožní nahlédnout do bodového hodnocení řidičů, získat platný výpis z rejstříku trestů či z katastru nemovitostí. Nebo požádat o nové přístupové údaje do datové schránky. Místo toho nabízí jen několik veřejných výpisů, které lze získat i jiným, jednodušším a levnějším způsobem,“ píše Jiří Peterka ve svém článku.
Původní myšlenkou projektu „Internetové kontaktní místo veřejné správy Czech POINT“ bylo přiblížit veřejnou správu a především její služby opět o krok blíže občanům. Proto byla koncem minulého roku zadána veřejná zakázka, na jejíž realizaci zbýval dle původního termínu realizace od konečného data podávání nabídek pouhý měsíc.
Kompletní zadávací dokumentace k dispozici zde: zadávací dokumentace (soubor PDF, 321 KB)
Zakázka měla být realizována v maximální výši 15 milionů korun bez DPH. Našel se jediný zájemce a to společnost ALWIL trade s. r. o., která získala zakázku za nabízenou částku 14 253 000 Kč.
V současné době nabízí služba CzechPOINT@home získání pouze tzv. veřejných výpisů, které jsou k dostání běžnými způsoby a zcela zdarma. Nejzajímavější výpisy, jakými jsou například výpis z rejstříku trestů, výpis bodového hodnocení řidiče či výpis z katastru nemovitostí touto cestou zatím získat nelze a občanům nezbývá nic jiného, než si pro ně „fyzicky dojít“ tak, jako tomu bylo doposud.
Možná i proto zatím tato služba není zpoplatněna, přestože dle původního zadání měl dodavatel „navrhnout a realizovat systém výběru poplatků za jednotlivé druhy výpisů.“
Více informací si můžete přečíst přímo na serveru Lupa.cz:
Zdroj: www.lupa.cz
Odpovědět na příspěvek