Kontaktním místem veřejné správy budou moci být i banky
Czech POINT neboli Český Podací Ověřovací a Informační Národní Terminál je kontaktní místo veřejné správy poskytující občanům zejména ověřené údaje vedené v centrálních registrech. Na konferenci eGovernment 20:10 v Mikulově, pořádané ve dnech 6. – 7. září 2011 pod záštitou ministra vnitra Jana Kubiceho, vystoupilo Ministerstvo vnitra i s novinkami vztahujícími se k tomuto projektu.
Od 29. listopadu 2011 se totiž mezi kontaktní místa systému Czech POINT přidají také banky, které získají od Ministerstva vnitra autorizaci. Ta bude udílena vždy na pět let za roční poplatek 2 miliony korun, který se stane dalším příjmem státního rozpočtu. Ministerstvo bude nad těmito soukromoprávními subjekty také vykonávat kontrolní činnost a případně bude moci akreditaci také odebrat.
Banka, která tuto akreditaci získá, bude mít povinnost vykonávat v souladu s provozním řádem všechny agendy dostupné na Czech POINTu a zaměstnanci banky se stanou tzv. asistenty Czech POINT, kteří budou muset složit zkoušku z konverze. Hlavní přínos této novinky vidí Ministerstvo opět ve zjednodušení vyřizovaní potřebných záležitostí pro občany.
Tato změna vyšla dne 29. srpna 2011 ve Sbírce zákonů jako zákon č. 263/2011 Sb., kterým se mění zákon č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů a zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony.
Zdroj: www.mvcr.cz
Odpovědět na příspěvek