Transakční část Portálu veřejné správy skončí
V důsledku změn zákona o informačních systémech veřejné správy dojde s koncem roku 2011 k ukončení provozu transakční části Portálu veřejné správy (PVS). V důsledku toho bude třeba, aby klienti České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ) využívající k elektronickému podávání formulářů PVS, přešli na nový systém přenosu s názvem Veřejné rozhraní pro e – Podání (VREP).
Služba e – Podání funguje již od roku 2004. V současnosti je běžně využívána desítkami tisíc podávajících, kterých se ukončení provozu transakční části PVS dotkne. Z tohoto důvodu ČSSZ zprovoznila vlastní alternativní kanál pro předávání e – Podání – tzv. VREP (Veřejné rozhraní pro e – Podání).
Tento kanál funguje již od podzimu 2010. Jeho prostřednictvím lze zasílat eNeschopenky (služba HPN – Hlášení ošetřujícího lékaře). Od března letošního roku lze touto cestou zaslat i ostatní e – Podání, čehož mnozí klienti využili – v říjnu 2011 bylo prostřednictvím VREP doručeno 30% všech e – Podání, zatímco 70% bylo předáno přes PVS.
Bezplatné zasílání prostřednictvím kanálu VREP bude i nadále bezplatné. Bude však třeba, aby podání byla podepsána elektronickým podpisem na bázi kvalifikovaného certifikátu. Pro drobné podávající, kteří zasílají nejvýše několik formulářů najednou, budou i nadále na webu ČSSZ vystaveny příslušné šablony pro vyplnění, včetně programu pro odeslání formuláře a příjem odpovědi s výsledkem zpracování.
Seznam e – Podání, která lze zaslat prostřednictvím VREP:
Zaměstnavatelé mohou zasílat:
- Evidenční listy důchodového pojištění – ELDP
- Oznámení o nástupu do zaměstnání – ONZ
- Přehled o výši pojistného – PVPOJ
- Příloha k žádosti – NEM-PRI
- Nahlášení nového kvalifikovaného certifikátu po jeho obnově – UserCert
- Potvrzení o studiu/teoretické a praktické přípravě – POS
Pro Osoby samostatně výdělečně činné (OSVČ) je připraven:
- Přehled o příjmech a výdajích OSVČ – OSVC-PRE
Podrobná dokumentace ke kanálu VREP pro dodavatele software pro e – Podání je popsána v dokumentu Podávací a dotazovací protokol, zveřejněném na webu ČSSZ v sekci e -Podání: http://www.cssz.cz/cz/e-podani/, http://www.cssz.cz/cz/e-podani/ke-stazeni/.
Pro dotazy k elektronické komunikaci s ČSSZ je možné využít i nově zřízeného Call centra pro Technickou pomoc e – Podání 585 708 290, jehož provozní dobu lze najít na http://www.cssz.cz/cz/informace/call-centra/.
Zdroj: www.cssz.cz/cz
Odpovědět na příspěvek