Jak se osvědčily Czech POINTy v praxi?
Redakce magazínu eGovernment vypracovala ve spolupráci s Ministerstvem vnitra anketu „Czech POINT a nemusíte lítat po všech čertech.“ Na tři otázky odpovídali pracovníci ze 155 úřadů, které se do projektu zapojily.
Anketa probíhala v březnu letošního roku, tedy v době, kdy již bylo do ostrého provozu projektu kontaktních míst veřejné správy – Czech POINTů zapojeno 1333 úřadů.
Terminály naleznete na úřadech veřejné správy, pobočkách České pošty a Hospodářské komory a dále na zastupitelských úřadech v zahraničí.
Výsledky byly shrnuty do brožury nesoucí stejný název jako anketa: „Czech POINT a nemusíte lítat po všech čertech.“ Brožura je k dispozici na stránkách magazínu eGovernmentu.
Dotazy položené respondentům
- Jaká je vaše dosavadní zkušenost s realizací projektu Czech POINT, především se zaváděním ve vašem úřadu.
- Jakým směrem by podle Vás dále měla směřovat nabídka agend, které bude Czech POINT nabízet?
- Jak hodnotí tuto službu klienti Vašeho úřadu – jaká je vytíženost Vašeho Czech POINTu?
Czech POINTy jsou hodnoceny kladně, o službu je zájem
Dosavadní zkušenosti úředníků, pracujících s terminály Czech POINT se liší podle velikosti úřadu, nicméně většinově jsou hodnoceny kladně. Z odpovědí na první otázku vyplývá, že zavádění Czech POINTu proběhlo vcelku hladce, neboť pouhých 14 % respondentů pociťovalo při zavádění nějaké problémy.
Co se týče odpovědí na druhou otázku (o jaké agendy by měly být služby kontaktních míst veřejné správy rozšířeny) lze říci, že se všichni respondenti vesměs shodli. 36 % odpovídajících navrhuje rozšíření o možnost nahlížet do agendy trestných bodů řidiče a 30 % navrhuje rozšířit možnosti v oblasti katastru nemovitostí.
Nejpozitivněji působí odpovědi na poslední otázku zaměřenou na spokojenost klientů – občanů s novou službou. 92 % úřadů opovědělo, že občané Czech POINTy vítají.
Zdroj: www.eGovernment.cz
Odpovědět na příspěvek