O On-line službu panepremiere.cz je zájem
Občané mají již téměř dva roky možnost obracet se se svými dotazy elektronickou cestou na předsedu vlády.
Sdružení eStat, které je provozovatelem portálu panepremiere.cz, vytvořilo hodnocení prvních 500 dnů fungování této on-line služby. Výsledek? O službu je zájem.
Za dobu existence panepremiere.cz bylo prostřednictvím této aplikace premiérovi položeno celkem 458 dotazů. Předáno k vyřízení premiérovi bylo 196 dotazů. (Vložený dotaz musí podpořit ještě 4 další uživatelé).
Z celkového počtu 196 dotazů předaných premiérovi ke zodpovězení jich bylo 166 vyřízeno, zbývajících 30 dotazů na odpověď čeká.
Nejvíce dotazů obsahovaly kategorie „Byrokracie v oblasti“:
- ostatní (97)
- sociální a zdravotnictví (52)
- financí (39)
Nejméně potom kategorie:
- hospodářství (7)
- životního prostředí a vnitřních věcí (6)
- obrany (5)
V dotazech se odráží aktuální politická a společenská situace, takže „nejžhavějšími“ tématy poslední doby jsou reformy Topolánkovi vlády, především pak tolik diskutovaná reforma zdravotní a s sní spojené poplatky u lékaře.
Občany se dále zajímají o (ne)plnění předvolebních slibů ODS. Najdou se rovněž komentáře k vystupování Mirka Topolánka na veřejnosti.
Zdroj: www.estat.cz
Odpovědět na příspěvek