1857 obcí v ČR získalo elektronický podpis od MIČR
Projekt, zahájený vloni v červnu, byl realizován ve spolupráci Ministerstvo informatiky, První certifikační autority a technického a zkušebního ústavu TESTCOM. Elektronické podpisy vydávala mobilní certifikační autorita v Praze a na krajských úřadech.
Cílem ministerstva bylo pomocí této akce prosadit využívání elektronické komunikace ve veřejné správě a umožnit obcím plnit povinnosti, které jim ukládají zákony (např. používat elektronické podatelny s využitím zaručeného elektronického podpisu). Od příštího roku začne navíc platit nový správní řád, podle kterého budou úřady vést celé správní řízení (přijímat podání a vydávat rozhodnutí) v elektronické podobě.
Projekt byl ukončen k 31. 7. 2005. Od 1. 9. 2005 bude možné získat e-podpis (vedle První certifikační autority) i na vybraných pobočkách České pošty v Praze, Českých Budějovicích, Plzni, Ústí nad Labem, Pardubicích, Ostravě a Brně.
Počet míst vzroste do konce roku na 70. Ministerstvo informatiky udělilo České Poště akreditaci pro poskytování certifikačních služeb se záměrem zvýšit konkurenci, dostupnost a kvalitu v této oblasti trhu.
Odpovědět na příspěvek